تمام ناتمام من با تو تمام میشود

زیباترین حرفت را بگو / چرا که ترانه ما / ترانه بیهودگی نیست / چرا که عشق ، حرفی بیهوده نیست ( احمد شاملو )

تمام ناتمام من با تو تمام میشود

زیباترین حرفت را بگو / چرا که ترانه ما / ترانه بیهودگی نیست / چرا که عشق ، حرفی بیهوده نیست ( احمد شاملو )

زندگی لورا بوش

سلام

توی مطلب قبلی از آقای بوش نوشتم . راستش من شخصا ایشون رو خیلی دوستش دارم . به قول یکی از رفقامون ( حالا نمیگم به قول علی غیاث ! ) ، بوش یه جورایی Big Brother ماست . هر کسی هم خوشش نمیاد خب نیاد . ولی واقعیت همینه که گفتم . اونم مثل هر انسان دیگه ای  اشتباه می کنه و خلاصه اینکه جایز الخطاست . اما این دلیل نمیشه بخاطر بعضی کارهاش ، خدماتش رو هم ببریم زیر سئوال . اگه کاری نکرده بود که دوباره نمیشد پرزیدنت . نه ؟

آدم منصف و اونی که ادعا میکنه بیطرفه و همه رو با یک چشم ( البته بطور استعاری !) نگاه میکنه ، باید هم از بدیهای یه نفر بگه و هم از خوبیهاش . نه اینکه یه طرفه بره قاضی . خب اینجوری معلومه که راضی برمیگرده دیگه .  

اصلاً یه مشکل بزرگ من سر کلاسهای تاریخ ، همین بود که اصولاً کتابهای تاریخ رو فقط از دریچه ی دید یک نفر و حسب علائق یک عده ی خاص می نویسن . در واقع تاریخ رو نمی نویسن . بلکه اونجوری که دلشون میخواد ، اونو می سازنش .

مثلا اگه رضا شاه برخلاف میل مردم ، کشف حجاب میکرد ، خب آخه بابا بی انصافها ! لااقل کلنگ دو تا بنای مهم هم زده یا نه ؟ یعنی 25 سال فقط ظلم کرده ؟!!

پس دانشگاه تهران رو کی احداث کرد ؟

تونل کندوان رو کی درست کرد ؟

شاید پل ورسک از ابتدای خلقت ، همینجوری فرتی اونجا سبز شده باشه ! نه ؟

کی شناسنامه و ثبت احوال رو آورد تو ایران تا دیگه یه نفر رو با یه کامیون لقب صدا نکنن ؟ ( حاج میرزا ابوالقاسم فلان ابن بهمان )  

کی بود کت و شلوار پوشیدن رو یاد مردم داد ؟

کی بود که با مالیات قند و شکر ، راه آهن سراسری ساخت ؟

دِ آخه لامصب کی اینا رو انجام داد ؟ ( با شما نیستما ! چپ چپ نگام نکنید . با اون نویسنده ی کتابهای تاریخ دوره ی دبیرستانم . )

به همین خاطر ، درس تاریخ رو فقط واسه ی شب امتحان حفظ میکردم ولی با محتواش اصلا کاری نداشتم . چون میدونستم یا جعلیه یا کل واقعیت نیست .

مثلا یه دلیل مسخره آورده بودن واسه ی تاسیس دانشگاه تهران . میگفتن رضا شاه اونو درست کرد تا اجانب و بخصوص انگلیسیها بیان اونجا درس بخونن !!!

آخه آدم عاقل شاخ در نمیاره ؟ یکی نیست به اون نویسنده بگه آخه یارو ! مگه دانشگاه توی انگلیس قحطی اومده بود که انگلیسیها باید اینهمه راه می کوبیدن میومدن ایران ؟

اما صد افسوس . صد افسوس که خیلی ها سرشون رو مثل کبک کردن زیر برف و نمیخوان واقعیتها رو ببینن . خودشون که نمیخوان ببینن ، هیچ ، نمیذارن دیگران هم حقایق رو درک کنن . اینها هستن که مملکت ما رو به قهقرا بردن دیگه .

یاد یه جوک افتادم . یه روز یه معلم جغرافی به شاگردش میگه :

- پسرم بگو مساحت ایران چقدره ؟

- یک میلیون و سیصد و شصت و هفت هزار و صد و نود و پنج کیلومتر مکعب !

- آفرین عزیزم . عددت درسته . اما واحد مساحت ( کیلومتر مربع ) است . تو چرا گفتی ( کیلومتر مکعب ) ؟

- آقا اجازه ! آخه بابامون میگه از وقتی این آخوندا اومدن ، اندازه ی یک متر .... تو این مملکت !!

 

ببخشید . خیلی داغ کردم ! آمپر چسبوندم ! برم آب یخ بخورم برگردم !

( بعد از چند دقیقه ...)

آره . داشتم میگفتم دفعه ی پیش از نقاط ضعف بوش نوشتم . حالا ایندفعه میخوام بیوگرافی خودش و خانمش رو بنویسم . البته چون نمیخوام مطلبم خیلی طولانی بشه ، اول از خانمش شروع می کنم و دفعه بعدی از خودش می نویسم . البته سعی می کنم مختصر و مفید بنویسم .

 

                                 

 

اول از زندگی سیاسی – اجتماعی ایشون می نویسم :

لورا بوش بطور فعالانه ای در امور ملی و میهنی کشورش نقش دارد  و خاصه به امور تربیتی و آموزشی ، سلامت و حقوق بشر تاکید دارد . در مارس 2005 یک سفر مهم به افغانستان داشت که طی آن مستقیماً شاهد پیشرفت سطح فکری مردم افغان و بویژه دختران افغانی ، پس از رهایی از چنگال رژیم طالبان قرار گرفت .

وی همچنین در جمع اعضای نهادهای عمومی و خصوصی مرتبط با آموزش و ترویج بهداشت و سلامت عمومی از جمله آژانس بین المللی توسعه ( USAID ) ، پروژه ی امید و غیره ، سخنرانی می نماید . او همچنین حامی و پشتیبان سرسخت ساخت بیمارستان ملی کودکان در عراق می باشد .

لورا به مدت ده سال ، سفیر افتخاری یونسکو در امور سواد آموزی نیز می باشد و تا کنون ، اهتمام زیادی به امور زنان و دختران ورزیده است . وی همچنین در امور برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب در واشنگتن حضور فعال دارد .

لورا به افتخار مادرش که از سرطان سینه نجات یافته است ، از کلیه ی فعالیتهای آموزشی و تحقیقاتی در زمینه ی سرطان سینه و بیماریهای قلبی حمایت ویژه ای میکند . او عضو انستیتوی بین المللی قلب ، ریه و خون نیز می باشد . بیماریهای قلبی ، از جمله عوامل اصلی مرگ و میر در میان زنان امریکاست . از اینرو ، وی شخصاً در زمینه ی آموزش خطرات و بیماریهای خاص زنان و دختران فعالیت مستمر دارد .

 

حالا یه کم از زندگی شخصیش بدونید :

لورا ولچ ( Welch Laura ) متولد 4 نوامبر 1946 ، اهل میدلند از توابع ایالت تگزاس امریکاست . پدرش هارولد ( Harold ) و مادرش جنا ( Jenna ) ولچ نام دارند . لورا به تشویق یکی از معلمانش در سال 1968 ، موفق به اخذ لیسانس امور تربیتی از دانشگاه Southern Methodist امریکا گردید . او در مدارس عمومی شهرهای دالاس و هوستون به تدریس پرداخت . در سال 1973 موفق به اخذ فوق لیسانس امور کتابداری از دانشگاه تگزاس گردید و بعنوان کتابدار در یک مدرسه ی عمومی مشغول بکار شد . در سال 1977 او با جرج واکر بوش (  George Walker Bush) آشنا شد و در همان سال با وی ازدواج نمود .

 

             

 

ثمره ی این ازدواج ، دو دختر دوقلو به نامهای باربارا (Barbara  ) و جنا (Jenna  ) هستند که نام هر دوی آنها ، از نام مادربزرگهایشان برگرفته شده است .

زندگی جرج و لورا ، خیلی به زندگی سنتی ایرانیها شباهت داره . احترام به بزرگترها و توجه ویژه به امور دینی و مذهبی ، ارکان زندگی این زوج رو تشکیل داده ، بطوریکه انجام واجبات دینی و پرداختن به امور مذهبی در خانواده ی بوش ، حتی از نون شب هم واجب تره . توجه ویژه ای که جرج و بویژه لورا در نوع پوشش و رفتار و گفتار دختراشون به خرج میدن هم در نوع خودش خیلی جالبه . این قضیه در مورد جرج و لورا هم صادقه .

همین دید دینی بود که باعث شد تا با وجود فشارهای زیادی که از همه طرف به بوش وارد میشد تا قانون همجنس بازی ( Homosexuality ) و ( Gay Marriage ) رو در آمریکا آزاد اعلام کنه ، اما او بشدت مقاومت کرد و نگذاشت تا این قانون تصویب بشه .

آثار این دین گرایی رو می تونید در سخنرانیهای پرزیدنت بوش هم ملاحظه کنید . ایشون در انتهای کلیه ی سخنرانی ها میگن : ( May God … ) که در ترجمه ، دقیقاً میشه ی از واژه ی ( ان شاء الله ) استفاده کرد . 

خانه داری لورا هم مثل امور سیاسی – اجتماعی که انجام میده ، بی نظیره . اینو از قول خود جرج بوش میگم . البته باید این احتمال رو هم در نظر بگیریم که شاید جرج هم مثل بعضی مردهای ایرانی ، عضو فعال انجمن زن ذلیلان باشه ! اما به هر حال ، از دستپخت و سلیقه ی همسرش بسیار تعریف و تمجید کرده .

 

 

          

عکس بالا هم ، یه عکس خانوادگی دسته جمعیه که لورا رو در کنار خانواده ی همسرش ( مادر شوهر و پدر شوهر ) نشون میده .

خب فعلاً تا اینجا رو داشته باشید . تا بعد ...

نظرات 1 + ارسال نظر
حصاری سه‌شنبه 22 آبان 1386 ساعت 03:02 ب.ظ

دوست عزیز مساحت کشور ۱۶۴۸۱۹۵ کیلومتر مربع است .
امیدوارم از ۲۸۱۰۰۰ کیلومتر مربع افراز کرده از خاک میهن سهمی برای Big Brother منظور نشده باشد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد