تمام ناتمام من با تو تمام میشود

زیباترین حرفت را بگو / چرا که ترانه ما / ترانه بیهودگی نیست / چرا که عشق ، حرفی بیهوده نیست ( احمد شاملو )

تمام ناتمام من با تو تمام میشود

زیباترین حرفت را بگو / چرا که ترانه ما / ترانه بیهودگی نیست / چرا که عشق ، حرفی بیهوده نیست ( احمد شاملو )

قاصدک

قاصدک ! هان چه خبر آوردی ؟

از کجا ، وز که خبر آوردی ؟

خوش خبر باشی ، اما ، اما

گردِ بام و در ِ من

بی ثمر می گردی .

 

انتظار خبری نیست مرا

نه ز یاری نه ز دیٌار و دیاری – باری ،

برو آنجا که بود چشمی و گوشی با کس ،

برو آنجا که تو را منتظرند .

قاصدک !

در دل من همه کورند و کرند .

 

دست بردار از این در وطن ِ خویش غریب .

قاصد تجربه های همه تلخ ،

با دلم می گوید

که دروغی تو ، دروغ

که فریبی تو ، فریب

 

قاصدک ! هان ولی ... آخر ... ایوای !

راستی آیا رفتی با باد ؟

با تو ام ، آی ! کجا رفتی ؟ آی ...!

راستی آیا جایی خبری هست هنوز ؟

مانده خاکستر گرمی ، جایی ؟

در اجاقی، خردک شرری هست هنوز ؟

 

قاصدک !

ابرهای همه عالم شب و روز

در دلم می گریند .

 

قاصدک – از کتاب آخر شاهنامه - نوشته مهدی اخوان ثالث 

نظرات 1 + ارسال نظر
عابر شنبه 31 تیر 1385 ساعت 10:54 ق.ظ

ممکنه قاصدک خیلی دیر برسه و شاید در این میان وظیفه‌ی ما این باشد که رسیدنش را٬ صدایش را و خوبی هایش را فراموش نکنیم ... . یادمان نرود که او دروغ نمی گوید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد